Türkiye'nin Giyim Sektörü: Küresel İlgi ve Büyüme Potansiyeli
28 Eylül 2023
Marketing House, Türk giyim sektörünün dünya genelinde dikkat çeken büyüme grafiğini gözler önüne seriyor ve uluslararası arenada önemli bir oyuncu haline geliyor. Bu başarı, Türkiye'nin giyim ihracatındaki etkileyici performansı ve dünya genelindeki giyim sektörünün durumuyla ilgili güncel verilerle daha da anlam kazanıyor.
Türkiye, giyim ihracatında dünya genelinde önemli bir oyuncu haline gelmiştir. Türkiye'den ihraç edilen giyim eşyalarının değeri yıllar içinde bir miktar dalgalanma gösterse de 2022 yılında, giyim ihracatının değeri 21,2 milyar ABD dolarının üzerine çıkarak zirve yaptı.
2020 yılında, ithalat değerine göre Türkiye'den ihraç edilen tekstil ve hazır giyim ürünleri için en önde gelen hedef ülke Almanya oldu. Almanya'ya yapılan toplam tekstil ve giyim ihracat değeri 3,8 milyar ABD dolarının biraz üzerine çıktı. Aynı yıl Türkiye'den yaklaşık 2,4 milyar ABD doları değerinde ihracat yapan Birleşik Krallık ikinci sırada yer aldı. 2022 yılında ise ihracatın %60,3'ü Avrupa Birliği ülkelerine yapılmış olup 2022 yılında Türkiye'den en fazla hazır giyim ve konfeksiyon ihracatı yapılan ülkeler Almanya, İspanya, Birleşik Krallık ve Hollanda olarak sıralanmaktadır.
Hazır giyim pazarındaki küresel gelir 2023 yılında 1,74 trilyon ABD dolarıdır. 2023 ile 2027 arasında sürekli olarak toplam 0,2 trilyon ABD doları ile %11,49 artacağı tahmin ediliyor. Art arda beşinci yükseliş yılının ardından göstergenin 1,94 trilyon ABD dolarına ulaşacağı ve dolayısıyla 2027'de yeni bir zirveye ulaşacağı tahmin ediliyor.
2027 yılında gelirin tüm segmentlerde önemli bir büyüme kaydedeceği öngörülüyor. Olumlu trendin bir parçası olarak gelir, karşılaştırma dönemi sonunda üç farklı segment için maksimum değere ulaşıyor. Özellikle dikkat çeken, 218,4 milyon ABD doları ile en yüksek değere sahip olan giyim segmentidir.
Marketing House olarak Türkiye'nin giyim sektörünün uluslararası alandaki büyüme potansiyelini vurguluyor ve Türk giyim markalarının başarılarına gurur duyuyoruz. İnanıyoruz ki, kalite, inovasyon ve uluslararası rekabetçilik Türk giyim sektörünün uluslararası pazarda daha da büyümesine olanak sağlayacaktır. Bizler, markaların bu büyümeye katkı sağlamaları için stratejik destek ve çözümler sunmaya hazırız. Size hizmetlerimizle bu süreçte yardımcı olmaktan memnuniyet duyarız.
BLOG
Türkiye'nin Giyim Sektörü: Küresel İlgi ve Büyüme Potansiyeli
28 Eylül 2023
Marketing House, Türk giyim sektörünün başarısını ve büyümesini inceliyor. Türkiye'nin giyim ihracatı ve küresel giyim sektörüyle ilgili güncel verileri keşfedin.
Daha Fazla Görüntüle
Türk Mobilya Markaları: Global Arenada Büyümeye Hazır
28 Eylül 2023
Marketing House, Türk mobilya sektörünün uluslararası alanda büyümesine ve küresel ilgiyi çekmesine yardımcı oluyor ve değişen trendlere de odaklanıyor.
Daha Fazla Görüntüle
Threads: Yeni Sosyal Medya Deneyimi Başladı - Twitter'a Rakip Uygulama Kullanıma Açıldı
6 Temmuz 2023
Mark Zuckerberg tarafından duyurulan Threads adlı yeni uygulama, yayınladığı gün içerisinde etkileyici bir başarıya imza atarak 40 milyon kullanıcıyı aştı ve Twitter’a güçlü bir rakip olduğunu kanıtladı.
Daha Fazla Görüntüle
Yabancılara Konut Satışı Ve Türk Ekonomisine Etkisi
3 Temmuz 2023
Marketing House New York, Türkiye'deki konut sektöründe yabancı yatırımcılara yönelik konut satışlarının ivme kazandığına dikkat çeken bir basın bülteni yayınladı.
Daha Fazla Görüntüle
Türkiye Dünyanın Yen, Estetik Merkezi Olacak Mı?
1 Haziran 2023
Marketing House New York ekibi tarafından gerçekleştirilen araştırmaya göre, Türkiye'de estetik sektörüne olan ilginin her geçen gün arttığı ve Türkiye'nin en çok tercih edilen ülkeler arasında 7. sırada yer aldığı istatistiksel verilerle doğrulanmıştır.
Daha Fazla Görüntüle